2014年7月23日

6.Shahd Barmada-Wayak Habibi(和你,我的愛人)

這首翻譯難度比La Youshtara高好多......

莎哈德 巴拉瑪達-和你,我的愛人
Shahd Barmada-Wyak Habibi
شهد برمدا-وياك حبيبي
Her wiki(English)



وياك حبيبي قلبي عايش حالة غرام
我的愛人,和你一起,我的心在溫暖之中
ما شفتهاش لا في خيالي ولا الاحلام
這感覺,和我的想像和夢裡不同
مش قادرة اوصف نار الشوق بكلام
我沒辦法用文字去描述我的慾望之火
والي اتا حساه وياك عايشاه
和跟你在一起的感覺

 الدنيا معاك اجمل بكتير . حبيبي وبقيت من نسمة بغير
和你的世界非常美好。我的愛人,即使微風碰觸我,你都會保護我
حياتي ومعاك الصعب يهون . انا بنسى الكون طول ما انا وياك
我的生命有你在旁,困難都簡單了起來。陪著你,我忘記宇宙有多高
من غير حبك ما قدرش اعيش . حبيبي احضني ما تسبنيش
沒有你的愛,我活不下去。我的愛人,抱住我別讓我離開
حياتي انا عاشقة غرامك موت . انا ممكن اموت لو مش وياك
我的生命,我愛你直到你死去。沒有你的陪伴,我可能會死

 قلبي وحياتي ودنيتي بقو بين ايديك . خلصت مشاعري كلها في الحب ليك
我的心、我的生命、我的世界都在你的手間。你保存我所有對你的愛
خليتني احس ان الي فات اوهام وحأعيش ايام ولا في الاحلام
你使我感到之前都是幻覺,而且不是在夢的感覺

 الدنيا معاك اجمل بكتير . حبيبي وبقيت من نسمة بغير
和你的世界非常美好。我的愛人,即使微風碰觸我,你都會保護我
حياتي ومعاك الصعب يهون . انا بنسى الكون طول ما انا وياك
我的生命有你在旁,困難都簡單了起來。陪著你,我忘記宇宙有多高。
من غير حبك ما قدرش اعيش . حبيبي احضني ما تسبنيش
沒有你的愛,我活不下去。我的愛人,抱住我別讓我離開
حياتي انا عاشقة غرامك موت . انا ممكن اموت لو مش وياك
我的生命,我愛你直到你死去。沒有你的陪伴,我可能會死

 حبيبي . حياتي
我的愛人。我的生命
انا بنسى الكون طول ما انا وياك

陪著你,我忘記宇宙有多高





其他Shahd Barmada的歌曲:
2.Law Kont Btehlam
3.La Youshtara